Sant Jordi 2021

Com a part de la diada de Sant Jordi, des del GENI compartim les publicacions recents i les signatures de les persones que en formen part.

Comencem amb “Intersecciones encarnadas”, un volum editat per Olga Jubany i Oscar Guasch, en què participen més membres del GENI. Publicat per Bellaterra, és un volum en què es plantegen diverses aproximacions a la interseccionalitat en temes com ara el nomadisme digital, l’accés a la salut de les persones sordes o les demandes d’asil de persones LGTB+. Podeu trobar més informació a bellaterra.coop

Seguim amb la “Guia per a una docència universitària amb perspectiva de gènere” en Antropologia, de Jordi Roca Girona. Es tracta d’una guia docent publicada per la Xarxa Vives, en què es parteix de la ruptura amb la identificació sexe/gènere i el binarisme per fer una proposta docent contrahegemònica. La Guia ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que permeten deconstruir els possibles biaixos de gènere que de forma vetllada introdueix la docència universitària, i transformar les relacions i desigualtats de gènere. Podeu descarregarla gratuïtament en català, castellàanglès

Una tercera publicació recent és “Refugiats climàtics”, per Miguel Pajares. Es tracta d’una anàlisi sobre la crisi climàtica i les seves conseqüències, amb exigències de polítiques globals. Està publicat per Raig Verd en català i en castellà. Podeu trobar-ne més informació aquí.

També compartim amb vosaltres la publicació de les “Guies per a una docència universitària amb perspectiva de gènere” d’Infermeria, per M. Assumpta Rigol i Dolors Rodríguez. Aquesta guia ofereix propostes, exemples de bones pràctiques, recursos docents i eines de consulta que actuen de guia per atendre els riscos i problemes de salut derivats dels rols i estereotips de gènere. Publicada per la Xarxa Vives, podeu descarregar-la en català o en castellà.

Finalment, durant la diada de Sant Jordi a Barcelona podreu trobar a un membre del GENI, el Ignacio Elpidio Domínguez Ruiz, signant els seus llibres “Bifobia” i “Cuando muera Chueca” a la llibreria Cómplices (13-14h, c/ de Cervantes, 4) i a El Noa Noa (16-17h, c/ de Ramón y Cajal, 43)